• a kedvezményezett neve: Emperor Development Korlátolt Felelősségű Társaság
  • a projekt címe: Emperor Development által előállított termékek piacosítása nemzetközi piacokra való belépése
  • a szerződött támogatás összege: 24 686 142 Ft
  • a támogatás mértéke (%-ban): 40%
  • a projekt tényleges befejezési dátuma: 2020.08.31.
  • projekt azonosító száma: GINOP-3.1.2-8-2-4-16-2017-00067
  • a projekt tartalmának bemutatása:

„1. A meglévő játék továbbfejlesztése külpiaci igényeknek megfelelően

A játék fejlesztése három alapvető részből áll: 1. game design, 2. grafika, 3. fejlesztés – programozás és tesztelés. Mind a három területen a fejlesztés döntően elkészült. Ahhoz, hogy teljes legyen a játék, a makromodell és a mikromodell teljeskörű összehangolását kell elvégezni, de ezt a piackutatás eredményire alapozva fogjuk optimalizálni, hogy az adott konkurencia és célközönség adta kereteknek maximálisan megfelelő megoldást alakítsuk ki. Ezt követően indulhat meg a játék belső és külső tesztelése. Ezt kezdetben belső erőforrássokkal oldjuk meg, de a projekt megvalósítása végén a játék promotálási fázisában gamerekkel is tesztelni fogunk. A külső tesztelést a community manager által felépített közösség játékosaival végeznénk, mely egyben újabb visszacsatolás a célközönség preferenciáinak tekintetében, mely további optimalizálási lehetőségeket nyújt számunkra.

A fejlesztés során megvalósítandó műszaki-szakmai mérföldkövek mely a makro- és mikromodell összehangolásaként állnak elő:

Világszimuláció – A makro modell felelős azért, hogy egy önállóan is működőképes, a játék alapjául szolgáló, változatos és valószerű működésekkel és vizualitással rendelkező világ adhassa meg a játék gerincét.

Karakterek – Képzettségek: A mikro modell egy teljes RPG alapú fejlődési és élet rendszert vezérel, ami lehetővé teszi, hogy a világot egyedi, és önálló életüket élő karakterekkel népesítsük be, és képességeiket különböző képzettségpróbák mentén tehessék próbára.

Játékmenet –  A játék folyamatában a játékos sokszínű interakciós lehetőségeken keresztül áttételesen hatással lehet a világszimulációban működő folyamatokra, demográfiára, gazdaságra, kereskedelemre, és a világot benépesítő kalandozókat különböző RPG játékrendszerekben szokott kihívások elé állíthatja.

Kalandmodulok – A történeti szál és a teljesítendő objektívák, feladatok, kalandok moduláris és epizódikus egységekebe foglalhatóak, így lehetőséget adva a játék későbbi bővíthetőségére és újabb bevételek szerzésére.

 

  1. Marketing és értékesítési stratégia

A játék legfőbb export piacait az Európai Unió és az Egyesült Államok jelenthetik, így partnereink keresésében, és a felhasználók akvizíciójában is ezekre a területekre fókuszálunk. Termékünkben rejlő nemzetközi potenciálok kiaknázását leginkább erre szakosodott kiadó tudná segíteni, így tervezzük legalább egy nagyobb játékkiadó megkeresését is. Ennek célja, hogy a játék marketingjét tudják segíteni, hiszen könnyebb eladni egy már ismert nagy játék kiadón keresztül, mint kezdő cégként. Napjainkban a független fejlesztők számának növekedésével egyre több ügynök, disztribúciós és egyéb szolgáltató segíti a kiadók teljeskörű, de néha előnytelen feltételekkel biztosított szolgáltatásainak kiváltását. Nyitottak vagyunk bármilyen együttműködésre, hiszen nemzetközi vérkeringésbe kerülve export esélyeinket növelik. A rendezvényeken keresztüli hatékonyabb partnerségek kialakításán felül piackutatást végeztetnék el, amelynek az a célja, hogy pontosan azonosítani tudjuk a célpiacainkat és azokat az értékesítési csatornákat, amelyeken keresztül el tudjuk adni a játékot. Szeretnénk hozzáférni olyan piaci adatokhoz előfizetős szolgáltatásokon keresztül is, amelyek jelentősen meghatározhatják a nemzetközi piacra lépésünket. A piackutatást követően marketing és értékesítési stratégiát készítünk és ezt követőn azt követve meg is valósítjuk. Ehhez szükségünk lesz promóciós anyagokra, amelyek leginkább online felületeken, és a digitális játék disztribúciós platformok boltfelületein való kiemelt színvonalú megjelenést biztosíthatnak. Emellett elkészítjük a honlapunkat, amelyen a hangsúlyt a közösség építésre és az értékesítésre helyezzük. A marketing stratégia alapján elkészítjük a social média kampányokhoz szükséges szövegeket, leírásokat, amelyeket az egyéb promóciós anyagokhoz is tudunk használni.

  1. Közösségépítés és értékesítés

Az elkészült marketing és értékesítési stratégia mentén kívánjuk felépíteni a játék kritikus tömegét, majd az erre épülő közösséget. A közösség létrehozása kritikus abból a szempontból, hogy fent lehessen tartani a folyamatos érdeklődést a játék iránt, és hogy ki lehessen alakítani a játék fokozatos bevezetését, hogy az eladni kívánt példányszámot elérjük. Ehhez a folyamatos munkához szükség lesz a cégen belül egy community managerre, aki aktívan foglalkozik a közösséggel és az érdeklődés fenntartásával.

A játék digitális terjesztését három platformon kíséreljük meg: Valve Steam, EA Origin és az Amazon Digital Services. Egyes játékterjesztési platformok kizárólagosságot várnak el, ezért a több szálon elindított folyamatokból várhatóan egy platform kerül majd kiválasztásra. A játékok terjesztését megelőzően a platformok jellemzően egy engedélyeztetési folyamatot írnak elő (green lighting). A 2017-es év feladata a terméket felkészíteni az egyes platformok green lighting folyamatára.”